Lõpuks siis lühidalt HDS 16 esmamuljetest .
Kohe tuleb öelda, et kui valida, valiksin kindlasti ilma igasuguse kõhkluseta HDS 16-ne.
Suurel ekraanil on väiksed detailid, sh. eriti kalad palju paremini nähtavad. Pole ka midagi imestada, ühe pixli suurus on ju ka suurem kui näiteks minu 9 tollisel. Reaalelu vähendus ekraanile on sadu kordi olenevalt valitud haarde laiusest . Mistõttu suurem pixel on paremini nähtav. Suurel 16 tollisel ekraanil on ka lihtsalt suurendusefekt ilma zoomimata mängus lisaks pixli mõõdu erinevusele.
Kõigil HDS suurustel on sama tarkvara. Ja keegi pole kuskil välja toonud, et oleks erinev protsessor. Reaalselt vaadates eri suurustega ekraane, selgub et päikese käes on paremini vaadeldavad 9 ja 16 tolline ekraan. Päike segab vähem kui 12 tollist.
Carbonitel 9-12-16 on sama numbriga värvipalett eri seadme ekraanil täiesti erinev. HDS 9 sinine palett nr.9 on HDS 16 peal, valides sama nr.9 paleti, hoopiski toonilt midagi palett 1 ja 9 vahepealset. Ja on hoopiski kolmas HDS 12 peal. Kuid minu silmade jaoks oli ikkagi nii 9 kui 16 tollisele parim SI palett ikkagi nr.9, seda just kalade nägemise tarvis. Structuremapi tegemiseks tundub olevat mõlemal parim palett nr.6. Seda kõike minu silmade jaoks, inimestel on ju värvi tajud erinevad. Ja mõni ei näegi osasid värve….Tahtsin neid värvide erinevusi ka postituses näidata, kuid selgus, et see pole nii lihtsalt võimalik. Kui sama koha samaaegsed Screenshot failid 16 tollisest ja 9 tollisest avada ühel ekraanil, arvutis, ehk siis sama pixlite tihedusega ekraanil, muutuvad värvitoonid uuesti samasugusteks. Avades 16 ja 9 tollise failid arvutites, üks 10 tolli ja teine 15 tolli arvutis (neil on omakorda erinev pixlite tihedus) siis on värvitoonid uuesti väga erinevad. Ja kui avada näiteks 9 tollise Screenshot korraga kahes eri mõõdu ja pixlite tihedusega arvutis, on värvitoonid jälle erinevad, kuigi algfail on sama. Järeldus on lihtne, pixlite tihedus ekraanil muudab oluliselt värvitooni ja ekraani vaadeldavust päikese käes. Tegin ka mobiiliga pilte, kus on korraga peal 9 ja 16 tolli ekraanid kuid pannes selle pildi arvuti ühele ekraanile ei paista jälle värvitoonide erinevus välja. See kõik läheb juba väga keeruliseks mõista, endal kulus seedimiseks väga palju tunde ja katseid….. .
Kokkuvõttes leidis jälle kinnitust, et hea, detailse, hästi loetava pildi jaoks peab olema mingi sobiv pixli suuruse ja ekraani suuruse/pixlite tiheduse vahekord. Lisaks pallettidele.
See on HDS 16 puhul väga hästi õnnestunud.
Erinev on ekraani pixlite arv ja mis oluline, pixlite tihedus pinna ühikule.
HDS Carbon 9 1280 x 720 =921600 pix, 26528 pixels per square inch 9 in./ 229 mm (16:9) Widescreen-34,74 square inch (112,8×199,6mm) pixli laius 0,16 mm, kõrgus 0,16 mm
HDS 12 Carbon 1280 x 800=1024000 pix, 16349 pixels per square inch
Diag. 12 in./305 mm (16:9) Widescreen 63 square inch (149,5×266 mm) pixli laius 0,21 mm, kõrgus 0,19 mm Madal pixlite tihedus muudab ekraani lugemise päikese käes halvemaks.
HDS 16 Carbon 1920 x 1080= 2073600 pix, 19953 pixels per square inch
Diag. 15.6in \ 396mm (16:9) Widescreen 103 square inch (194×345 mm) pixli laius 0,18 mm, kõrgus 0,18 mm
Lõpuks võib lisada, et 1 HDS 16 võtab vähem voolu kui 2 või ammugi 3 HDS 9-t. Mis on väiksemates paatides ülioluline. Suuremal ekraanil saate mitu akent lahti hoida ja saate sama tulemuse mis mitme väiksema seadmega. Palju lihtsamaks muutub Network ja on palju vähem on settingutega probleeme.