Lowrance esitles oma Spotlightscan süsteemi juba jupp aega tagasi. Tehti selleks kahe kiirega andur, mis kinnitati vööri trollingu mootori külge. Trollingu mootor võis olla ainult pedaaliga trossiga juhitav/pööratav. HDS-le kirjutati tarkvara, mis sellest pildi tegi, kui jalaga pedaali tallasid ja mootorit pöörates ümbrust skaneerisid. Aga selleks, et skaneerida ümbrust, tuli pidevalt skaneerida mootori pööramisega. Ehk siis mootorit ei saanud veoks kasutada, saate ju isegi aru, mis paat teeb, kui töötava vindiga mootorit pidevalt keerutada….
teiseks: peaaegu mitte keegi ei suutnud jalaga pedaaliga mootorit pöörates saada skaneerimiseks vajalikku ühtlast ja aeglast pöördumist. Tüüpiline näide , leitud internetist, on selline:
Terve talve läbi ja veel siiani arenduse lõppjärgus olev seade on näha siin videos:
Kogu raskus on leida toimiv üliaeglane , kestev ajam, sünkroniseerida selle kiirus pingimise kiirusega, mis muutub olenevalt ulatusest ja tuhat muud asja. Hetkel on ei tea mitmes versioon, mis nüüd toimib. Kui oleks teadnud, palju selleks tuleb uurida, katsetada, tellida, kulutada, poleks ette võtnud. Viimane, steppermootoriga variant on toimiv, tarkvara ja selle mitmed järgnevad versioonid on kirjutanud kolleeg Rainer, kes aitas lahendada elektroonika osa. Hetkel oleme jõudnud 1200 astmega 40-60 sekundiga 360 kraadi pööramiseni, et saada hea pilt. Ja lõpuks tuli kõik pöörlev viia laagrite peale, et oleks toimiv.
Aga tuleb tõdeda, et sellise ringpildi lugemine, pole vahet, kas see siin või Humminbird 360, on enamalt juhult edasijõudnute teema (endal mõlemad kõrvuti paadis) . Eriti kui läheme sügavast veest madalasse vette ja sügavus pidevalt muutub.
Vaheetappe: