Enda paat on teenekas, aastast 2006 käigus. Meie väikejärvedele sellega ei pääse/ei tohi, 60 hj mootor peal. Igal paadil on omad plussid ja miinused. Selle paadi plussid on perele tarvilik mitmeotstarbelisus (suudab vedada korraga glisseerides banaani 5 inimesega ja rõngast) koos ekstreemsete võimalustega. Tegu on ju põhimõtteliselt pääste, eriteenistuste jne alusega. Kalanduses aga on hea ülim stabiilsus, kui astute sammu poordi poole , isegi mitmekesi. Ja treilerdamise kergus, diiselauto ei tunnegi taga kui vead , nii kerge on. Sõidad kiirteel, kütust kulub minu autol liiter enam. Ja varaste eest saab kenasti panna ööseks väiksesse garaazi.
Puudused: ei saa vööri trollingu el. mootorit kinnitada (seega ei saa kasutada elektroonilist ankrut ja automaatset trollimist sügavusjoone järgi, lisaks pedaaljuhtimisega ise samal ajal spinningut kasutades sõita vajalikus suunas). Teine puudus on, et pontoonide tõttu on ahtripeegel kitsas, halb on lisada teist , el mootorit või 360 kraadi scannerit.
Sai soetatud ka teine paat, USA Porta -Bote, mis käib auto katusele pakiks kokku, vii laevaga Soome või Eestis mingile väikejärvele. Kas siis mootoriga, elektrimootoriga või aerutades, saab hästi ka aerutada erinevalt kummipaadist, ka tuulega jne. Mis kõige tähtsam ,sellel paadil on väga väike tuuletriiv. El mootor on astmeteta impulssmootor, seetõttu saan aeglaselt, osakoormustel 90 Ah akuga päeva sõita. Pildil on see paat treileril, kodu ligidal on mugavam, ei pea kokku lahti panema.
Väikses paadis on bensiinimootor väike, ilma generaatorita. Seetõttu on vaja sonar käitada eraldi aku pealt. Lihtsam ja väiksem kalaleidja tarvitab ka vähem voolu, vaja on väiksemat akut. Sellel paadil ajab asja ära 7-9 Ah aku, käigus on Tööriistakeskusest ostetud booster, millel on ka sigaretisüütaja mugav pesa. Ärge kasutage kalaleidja käitamiseks mootori akut, vooluringid peavad olema eraldatud, et vältida häireid! Häired saab küll maha filtride seadete reguleerimisega, kaotades seejärel enamuse seadme tundlikkusest, muutes ka hea riista tihtipeale lihtsalt sügavusmõõtjaks.
Sellised on siis proffide paadid ameerika mandril ja ka mujal, see pole küll enam ainult vertikaalse püügi teema, see illustreerib, kuidas paadid on varustatud:
Boat , Proffessional boats ja veel Proffessional boats 2
Hea bassipüüdja paat arendab 70 miili tunnis, et olla konkurentsis hea püügikoha hõivamisega. Suurema vee paadid on suuremad, parras kõrgem, varustus suht sarnane , tüüpiline mootor 200-ja enam hj. Tootjatelt tulevad paadid on napilt elektroonikaga varustatud, kalaleidjad ja plotterid jne valib iga paadiomanik ise hiljem, ehitades digivõrgu kõikide seadmete ühendamiseks.